close
دانلود آهنگ جدید
دانلود مقاله شرایط پذیرش قانون

گیــــلان تــایــپ


شرايط پذيرش قانون شرط اول: انباشت فرهنگى نخستين شرط اعمال هر قانونى آن است كه آن قانون بر پايه و اساس يك فرهنگ استوار باشد. فرهنگ خود داراى سه بخش اصلى است: مادى، معنوى و ساختارى. منظور از فرهنگ مادى مجموعه وسايل و ابزارها و در يك كلام مجموعه فنون و تكنولوژى است كه انسان در راه غالب‏شدن بر طبيعت به اختراع و اكتشاف آن‌ها نايل شده و در زندگى روزمره خود از آن‌ها بهره مى‏جويد؛ و منظور از فرهنگ معنوى، مجموعه اعتقادات، باورها، آداب و رسومى است كه هر جامعه‏اى در طول تاريخ خويش ابداع…

تماشای جزئیات بیشتر

! ما میدانیم شما چه چیزی نیاز دارید


گیلان تایپ با همکاری تایپیست ها و مترجمان با تجربه سعی در این دارد که بهترین و با کیفیت ترین کار را برای کسانی که به ما اعتماد کرده اند در سریع ترین زمان ممکن تحویل داده و اعتماد بیشتری را کسب نماید. انجام کلیه خدمات تایپ و ترجمه با کمترین قیمت و در کمترین زمان ! متون خود را جهت تایپ و یا ترجمه از طریق ایمیل یا تلگرام ما که در منوی ارسال سفارش می باشد ارسال کنید.

! شروع کن

خدمات ما نسبت به شما


طرحی از جنس الماس

تمامی طراحی ما استاندارد بوده و با بهترین کیفیت عرضه میشود

ارسال سفارشات

ارسال سریع سفارشات شما کمتر از یک هفته

تغییر در طراحی

شما میتوانید بعد از سفارش خود تغییراتی در طرح خود ایجاد کنید

ساخته شده توسط عشق

تمامی محصولات ما تمام عشق ساخته شده اند

دانلود مقاله شرایط پذیرش قانون
بانک مقاله و آموزش نکات ورد، word، آفیس
دانلود مقاله شرایط پذیرش قانون

شرايط پذيرش قانون

شرط اول: انباشت فرهنگى

نخستين شرط اعمال هر قانونى آن است كه آن قانون بر پايه و اساس يك فرهنگ استوار باشد. فرهنگ خود داراى سه بخش اصلى است: مادى، معنوى و ساختارى.

منظور از فرهنگ مادى مجموعه وسايل و ابزارها و در يك كلام مجموعه فنون و تكنولوژى است كه انسان در راه غالب‏شدن بر طبيعت به اختراع و اكتشاف آن‌ها نايل شده و در زندگى روزمره خود از آن‌ها بهره مى‏جويد؛ و منظور از فرهنگ معنوى، مجموعه اعتقادات، باورها، آداب و رسومى است كه هر جامعه‏اى در طول تاريخ خويش ابداع و تدوين كرده و آن‌ها را از خلال اخلاق، دين و زبان خويش متبلور مى‏سازد. از گرد هم آمدن اين دو جنبه، يعنى تكنولوژى و معنويت، ماده و روح، يك فرهنگ ساخته مى‏شود، كه در بخش سوم آن يعنى ساختارها، شكل بيرونى خود را به‏دست مى‏آورد.

قدرت و استحكام هر فرهنگى در آن است كه بتواند روند انباشت فرهنگى را به‏خوبى انجام دهد؛ به اين معنى كه بتواند تمام اختراعات و اكتشافات جديد را چه در زمينه تكنولوژيك و چه در زمينه معنوى، چه خود در ابداع و مبدأ اين نوآورى‏ها بوده باشد و چه ديگران، در هر حالى، آن‌ها را در خود هضم كرده و مجموعه آن را با محيط اجتماعى و انسان‌هايى كه حامل آن فرهنگ هستند انطباق دهد.

در تاريخ بشر و پيش از عصر صنعتى، معمولاً روند انباشت فرهنگى با گام‏هاى كند به پيش رفته و جز حوادث غيرمترقبه و ناگهانى نظير جنگ‏ها، اشغال خارجى و... خللى در اين روند، كه گاه با اين يا آن اختراع و اكتشاف گام‏هاى بزرگ و جهش‏هاى عظيمى نيز به‏جلو مى‏كرد، رخ نمى‏داد. اما با آغاز عصر صنعتى، ناگهان همه‏چيز رو به شتاب گذاشت و تبادل و اشاعه فرهنگى، يعنى تأثير يك فرهنگ بر فرهنگى ديگر، سرعت خارق‏العاده‏اى به‏خود گرفت. در اينجا تنها فرهنگ‏هايى كه توانسته بودند انباشت فرهنگى خود را به‏خوبى انجام دهند، در برابر نفوذ فرهنگى بيگانه مصون ماندند و ساير فرهنگ‏ها ناچار به پذيرش اين نفوذ شدند. تكنولوژى جديد به‏عنوان متبلورترين شكل فرهنگ صنعتى، رايج‏ترين شكل اين نفوذ فرهنگى را تشكيل مى‏دهد؛ به‏ويژه آنكه اين تكنولوژى به‏همراه خود سبب ايجاد تسهيلات رفاهى تازه‏اى مى‏شود كه همگان را شيفته خود مى‏سازد.

اما مشكل آن است كه فرهنگ جامعه صنعتى تنها در بخش مادى خود، يعنى از خلال تكنولوژى به ساير فرهنگ‏ها منتقل شد، بى‏آنكه افرادى كه با آن تكنولوژى روبرو مى‏شدند از لحاظ روحى، يعنى در جنبه معنوى، آمادگى پذيرش و استفاده درست از آن تكنولوژى را داشته باشند و در نتيجه بى‏آنكه ساختارها و نهادهاى مناسبى براى مديريت صحيح آن بخش مادى در جامعه به‏وجود بيايد.

نتيجه عمومى جريان اين‏گونه انباشت فرهنگى، عدم هضم پديده جديد است كه خود بر رفتار انسانى نسبت به شيئى جديد يا تكنولوژى نوين تأثير مى‏گذارد. براى مثال همان‌گونه كه در بحث‏هاى آتى خواهيم گفت مكانيسم‏هاى دموكراتيك را مى‏توان نوعى "تكنولوژى حاكميت" به‏شمار آورد كه على‏رغم ورود آن به كشورهاى درحال‏توسعه، معمولاً به‏سرعت تحت تأثير محيط نامساعد تغيير شكل داده، مسخ شده و به مكانيسم‏هاى تأليفى و هيولاوارى تبديل مى‏شوند كه در فاصله مكانيسم‏هاى دموكراتيك و اشكال سنتى حاكميت قرار دارند.

به اين ترتيب ورود هرنوآورى در يك نظام اجتماعى، به‏خصوص اگر اين نوآورى از جامعه‏ ديگری اخذ شده باشد، لازم است به‏همراه خود يك عمل آگاه‏سازى اجتماعى داشته باشد تا اين انتقال با در نظر گرفتن عوامل پيچيده انسانى و جامعه‏شناختى صورت گيرد چه در غير اين‏صورت مى‏تواند نتيجه‏اى معكوس بر جاى بگذارد.

دنباله مقاله در ادامه مطلب ....

 




عضویت شما در کمتر از 30 ثانیه


براي نمايش ادامه اين مطلب بايد عضو شويد !
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : *

اگر قبلا ثبت نام کرديد ميتوانيد از فرم زير وارد شويد و مطلب رو مشاهده نماييد !
نام کاربری :
رمز عبور :
نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی

همین حالا ما را لمس کنید


. آیا شما برای ایجاد پروژه جدید با ما آماده هستید ؟ خیلی خوب . از طریق ایمیل و شماره تماس با ما درمیان بگذارید
ما در اسر وقت به سفارش شما رسیدگی میکنیم

123-456-6789