close
تبلیغات در اینترنت
مقاله استرس چاقی

گیــــلان تــایــپ

  استرس چاقی یکی از بزرگ‌ترین بلایای رژیم غذایی ایجاد استرس چاقی در افرادی است که به این دور باطل گرفتار شده‌اند. آنان ‏در ابتدای رژیم غذایی خود به هیچ وجه به این بلا دچار نبودند اما به‌تدریج چنان اسیر این ناهنجاری عاطفی و روانی شده‌اند که گاه همه زندگی و روح و روانشان…

مقاله استرس چاقی

مقاله استرس چاقی

 

استرس چاقی


یکی از بزرگ‌ترین بلایای رژیم غذایی ایجاد استرس چاقی در افرادی است که به این دور باطل گرفتار شده‌اند. آنان ‏در ابتدای رژیم غذایی خود به هیچ وجه به این بلا دچار نبودند اما به‌تدریج چنان اسیر این ناهنجاری عاطفی و روانی شده‌اند که گاه همه زندگی و روح و روانشان را به مخاطره جدی افکنده است و وقتی یک رژیم غذایی شکسته ‏و این اتفاق چند بار تکرار شد، با تکرار این موضوع به تدریج از نظر ذهنیت به جایی می‌رسند که نام آن را استرس چاقی گذاشته‌ام. این استرس را می‌توان با رژیم پیوسته و مستمر همراه با ورزش و ایمان داشتن به رژیم خود از ‏بین برد.

نحوه تغذیه در متعادل نگه داشتن وزن بدن مؤثر است.
نحوه تغذیه در متعادل و سالم نگه داشتن وزن و نیز برخورداری از سلامت مؤثر است. برای داشتن وزنی متعادل و ‏پیشگیری از چاقی باید از غذا خوردن در مقابل تلویزیون، رادیو و رایانه خودداری کرد چرا که سبب بی‌توجهی فرد
نسبت به میزان تغذیه می‌شود. غذا باید آهسته خورده شود، آهسته غذا خوردن سبب بالا رفتن قند خون می‌شود. مرکز اشتها به پایین بودن قند خون حساس است و ‏با بالا رفتن آن  دیگر  تحریک نشده و ‏ایجاد اشتها در فرد نمی‌کند، به همین جهت آهسته غذا خوردن در متعادل و ‏سالم نگه داشتن وزن مؤثر است. دو ساعت فاصله زمانی بین شام و خواب ضروری است، رعایت این فاصله زمانی نه تنها در پیشگیری از چاقی مؤثر است بلکه در جلوگیری از ابتلا به ناراحتی‌های دستگاه گوارش همچون بازگشت اسید معده به مری (بیماری ریفلاکس) نیز نقش مؤثری دارد. مصرف تخم مرغ و حبوبات به خصوص عدس به دلیل داشتن سلنیوم، قدرت دفاعی بدن را در مقابل برخی بیماری‌ها افزایش می‌دهد. مصرف روزانه صد تا صدوپنجاه گرم گوشت نیز حدود پانزده میلیگرم آهن و یک‌ونیم میلیگرم مس مورد نیاز بدن را تأمین می‌کند.
‏برای داشتن تغذیه سالم باید ترتیب، تنوع و تناسب غذایی را رعایت کرد، منظور از ترتیب غذایی این است که فرد در تغذیه خود، غلات بیشتر مصرف کرده و در مقابل میزان قند و چربی مصرفی خود را کاهش دهد. تنوع غذایی به این معناست که از تمامی مواد غذایی همچون غلات، گوشت، حبوبات، لبنیات، سبزیجات، میوه‌جات، قند و چربی استفاده شود. همچنین غذاهایی را انتخاب کنید که به لحاظ خواص باهم تناسب داشته باشند.

 

دنباله مقاله در ادامه مطلب ...

 




عضویت شما در کمتر از 30 ثانیه


براي نمايش ادامه اين مطلب بايد عضو شويد !
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : *

اگر قبلا ثبت نام کرديد ميتوانيد از فرم زير وارد شويد و مطلب رو مشاهده نماييد !
نام کاربری :
رمز عبور :
مطلب در موضوعات بانک مقاله و آموزش نکات ورد، word، آفیس ،

پشتیبانی آنلاین

ارسال دیدگاه

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی